Facebook YouTube Official Channel Reverbnation Zimbalam (download Martiria's music) Myspace Twitter
news
bios
discos
lyrics
mp3
reviews
live
media
contacts
Martiria Official Website Martiria Official Website Martiria Official Website Martiria Official Website Martiria Official Website
HomePage Write us Contatta il WebMaster
Save the Children Italia Onlus
2019 Promo!

Shortly about us

Martiria is an epic/doom metal rock band formed back in the '80s and re-founded (after a long pause) in 2002. Five album published (last one R-Evolution, with ex Black Sabbath Vinny Appice - 2014).

The band was formed back in the '80s. At the beginning the band was very much oriented towards Doom/Metal sounds such as: early Candlemass and Black Sabbath. After releasing just a few demos and featuring various musicians, in 1998 the members of the group decide to take a break for a while in order to experience different projects. (continue)

News and LIVE shows

Uh... it seems we have none planned right now.

Why don't you invite is in your local club?

mrc@martiria.com
(Booking info & more)

   

 RAILHAMMER PICKUPS

Info & booking
info@martiria.com

Reviews & Interviews
Reviews / Interviews

Album: Time of Truth ( 2008 )

INTERVIEW

Date: June '08
Author: n/a
Vote: n/a
Language: Italian
Website: http://www.disintegration.it
Direct link: click here

Andy, come mai ci è voluto tanto tempo per vedervi suonare dal vivo?
La situazione romana, per i concerti, è molto difficile. Non sempre si trovano organizzatori che ti garantiscano almeno il rimborso spese, e dato che noi tutti siamo gente adulta, lavoriamo, abbiamo famiglia, siamo dei veri e propri “veterani” (ride), non chiediamo certo di guadagnarci, ma il rimborso spese è il minimo! Inoltre ci sono anche problemi logistici: grazie alla disponibilità di Dario (Daneluz, nda, primo singer della band) alla voce ci siamo spinti in questa impresa, per fortuna suoneremo anche al prossimo PLAY IT LOUD e ci sarà Rick Anderson. In questo caso tutto si basa sullo sforzo di Giuliano (Mazzardi, organizzatore del festival, nda), di fatto abbiamo preso molti contatti, ad esempio per il KEEP IT TRUE, ma non siamo riusciti a trovare un accordo. Giuliano invece vive la cosa in modo diverso, con la passione dentro, e quindi con lui è stato più facile!
Il PLAY IT LOUD sarà l’unica occasione per vedervi all’opera con Rick?
Non è detto, stiamo valutando la possibilità di aggiungere qualche data immediatamente successiva, ad esempio qualcosa si era mosso in Grecia… (continue)

© n/a

 

Page exposures
8

Site total exposures: 774100
Web developement Marco R. Capelli - marco_roberto_capelli@yahoo.com
© 2013- All rights reserved
 
Twitter Facebook YouTube Official Channel